Vilniaus savivaldybė svarsto perimti dalį prie institucijų šiuo metu rezervuotų automobilių stovėjimo vietų, taip pat – plėsti mokamas automobilių stovėjimo zonas.
Ketinama peržiūrėti ir automobilių vietų įrengimo tvarką verslui, taip pat siūlomi ir metiniai leidimai motociklams.
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugų“ parengtais pakeitimais siūloma jog dalis prie valstybinių institucijų įrengtų kelio ženklų „Rezervuota“ būtų pakeisti į trumpalaikiam stovėjimui skirtų vietų ženklus.
Tuomet šiomis bendrojo naudojimo vietomis 2 valandas nemokamai galėtų naudotis gyventojai ar svečiai, atvykę į centrinėje miesto dalyje esančias institucijas.
„Taip galėtumėme padidinti bendro naudojimo vietų, preliminariais skaičiavimais, apie 300 centrinėje miesto dalyje“, – teigė „Susisiekimo paslaugų“ vadovas Gintaras Macijauskas, trečiadienį tarybos posėdyje pristatęs siūlomus pakeitimus.
Deramasi su ambasadomis
Anot jo, naujoje tvarkoje bus numatyta, kiek vietų reikalinga konkrečiai įstaigai ir kiek galima pertvarkyti bendram naudojimui. G. Macijausko teigimu, su Užsienio reikalų ministerija ir sostinėje įsikūrusiomis užsienio diplomatinėmis atstovybėmis šis klausimas dar bus derinamas atskirai.
„Pradėjome diskutuoti su Užsienio reikalų ministerija, šiandien turėjome susitikimą su jais. Ne viskas labai paprasta: jie pradeda žiūrėti paritetą, kiek mūsų ambasados užsienyje gauna nemokamų vietų. Todėl mes negalime taip paimti ir nuspręsti, kad nekiltų diplomatinio skandalo, todėl ir žiūrime atsargiai, reikia daugiau laiko šiam klausimui išspręsti“, – teigė G. Macijauskas.
Savo ruožtu meras Remigijus Šimašius pastebi, kad ne visų diplomatų automobiliai yra statomi tvarkingai.
„Yra ambasadų, kurių diplomatiniais numeriais pažymėti automobiliai parkuojami tvarkingai, o yra tokių, kur nelabai tvarkingai. Tai, man atrodo, kur nelabai tvarkingai, neturėtų jokios diplomatijos likti: vienas įspėjimas – ir out (lauk – BNS)“, – aiškino meras.
NT vystytojams lengvatų neliktų
Taip pat, anot G. Macijausko, nekilnojamojo turto vystytojai neretai įrengia automobilių stovėjimo vietas už savo sklypo ribų, gatvėje, o jiems šios vietos būna rezervuojamos „kol investicijos į tas vietas atsiperka“. Tik tuomet jos perduodamos savivaldybei.
„Siūlome atsisakyti tokios tvarkos, siūlome priimti tokią tvarką, kad tos vietos, kurios įrengiamos ne vystytojo sklype, būtų iškart perduodamos savivaldybei ir būtų bendro naudojimo vietos“, – tvirtino jis.
Taip pat siūloma įvesti metinį leidimą motociklams – 30 eurų kainuojantis leidimas leistų statyti motociklus statyti žaliojoje, geltonojoje ir raudonojoje zonose.
„Neskatiname motociklų vykti į patį centrą, todėl mėlyną zoną paliekame bendrąja tvarka“, – teigė „Susisiekimo paslaugų“ vadovas.
Zonos koreguojamos prašant gyventojams
Siūloma koreguoti ir pačias zonas. Anot G. Macijausko, reaguojant į gyventojų prašymus, koreguojamos vietinės rinkliavos esamų zonų ribos.
„Yra tokių vietų Vilniuje, kur susieina kelios skirtingų tarifų zonos ir į pigesnes zonas sustatoma labai daug automobilių, atvykusių iš kitur, žmonės žino, kad ten pigiau, stato, o gyventojai skundžiasi, kad užstato jų kiemus ir prašo įvesti aukštesnio tarifo zonas“, – teigė jis.
Į rinkliavos zonas siūloma įtraukti besivystančias teritorijas – Savanorių-Kedrų-Ševčenkos-Vivulskio gatvių zoną, Tauro kalno apačioje esančias teritorijas ties Aludarių, Pakalnės gatvėmis. Iš dabar esančios žaliosios į brangesnę geltonąją zoną siūloma pervesti Rinktinės-Šeimyniškių-Sporto gatvės trikampį, taip pat Vingio parko prieigas nuo Geležinio vilko gatvės.
„Po Vingio parką šiaip jau reikėtų vaikščioti, o ne važinėti automobiliais – tą reikėtų skatinti“, – sakė savivaldybės atstovas.
Daugės „mokamų“ gatvių
Į rinkliavos zonas siūloma įtraukti besivystančias teritorijas (Manufaktūrų kvartalas, Šnipiškių kvartalas) bei su rinkliavos zonomis besiribojančias teritorijas (Rasų kolonija, teritorija nuo Rinktinės iki Tuskulėnų gatvės).
Į žaliąją rinkliavos zoną siūloma įtraukti pagrindines gatves ir jų prieigas tuo atveju, jeigu jos tvarkomos ar jau sutvarkytos rekonstruojant ar humanizuojant, jose įrengiamos sutvarkytos automobilių stovėjimo vietos, šalia jų vykdoma komercinė veikla, skatinanti trumpalaikį stabtelėjimą.
Į žaliąją rinkliavos zoną siūloma įtraukti šias sutvarkytas bei komercializuotas gatves ir jų prieigas: Antakalnio, Žirmūnų, Minties, S. Žukausko, J. Kubiliaus, Žygio, Lakūnų ir Pelesos.
Galutinį sprendimą taryba priims kitame posėdyje, po svarstymų atskiruose komitetuose.
BNS nuotrauka
Informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.