Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), norėdama ugdyti vaikų ir jaunimo suvokimą apie mokesčius, ketina pasitelkti animacinius filmukus bei kompiuterinius žaidimus.
Inspekcija paskelbė edukacinio filmuko bei žaidimo sukūrimo konkursus. Tai bus antrasis VMI įkurto Analizės, modeliavimo ir rizikos valdymo kompetencijų centro atliekamo tyrimo apie vaikų žinias ir požiūrį į mokesčių mokėjimą etapas.
„Siekiant patraukliai, inovatyviai ir šiuolaikiškai pateikti informaciją apie mokesčius, jų surinkimą, panaudojimą, mokesčių mokėjimo naudą, jų nemokėjimo pasekmes, bus sukurtas edukacinis animacinis filmukas, skirtas 7-9 metų amžiaus grupei, ir edukacinis kompiuterinis žaidimas, skirtas 12-13 metų ir 16-17 metų amžiaus grupei“, – komentare BNS teigė VMI Atrankos ir paramos auditui departamento Elgsenos analizės poskyrio vedėjas Vytenis Zaskevičius.
Anot jo, taip siekiama ne tik supažindinti mokinius su mokesčiais, jų panaudojimu, bet ir skatinti būsimą mokesčių mokėtoją pasijusti valstybės dalimi ir ugdyti jo pilietines vertybes.
Pirmą kartą šalyje atliekamu tyrimu VMI siekia ištirti trijų amžiaus grupių vaikų žinias apie valstybės mokesčių sistemą, taip pat sukurti priemones, kurios pagilintų jų žinias bei formuotų atsakingą ir pilietišką požiūrį į pareigą mokėti mokesčius.
Pirmajame tyrimo etape kartu su Vilniaus universiteto mokslininkais VMI pernai apklausė 1920 mokinių ir tyrė jų žinias bei požiūrį į mokesčių mokėjimą.
Galutiniai tyrimo rezultatai paaiškės kitų metų viduryje.
Autorius: Mindaugas Samkus
Vilnius, spalio 1 d. (BNS).
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.