Šiandien Kijeve įvyko pirmasis oficialus susitikimas, kuriuo Lietuva pradeda dalintis gerąja patirtimi, kuri padės Ukrainai žengti reformų keliu. Susitikime dalyvauja LR Finansų ministerijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI), Muitinės departamento, Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) ir Lietuvos ambasados Ukrainoje atstovai.
Viena iš ES vystomojo bendradarbiavimo projekto „Parama viešųjų finansų valdymui Ukrainoje“ dalių – mokesčių surinkimo gerinimas – patikėta įgyvendinti Lietuvai. 9 mln. EUR investuojama sustiprinti ir padėti efektyviai valdyti Ukrainos mokesčių ir muitų sistemą.
„Lietuva yra įgyvendinusi ne vieną sėkmingą bendradarbiavimo projektą, kuriame dalinasi savo ekspertine patirtimi. Šiandien mes galime Ukrainai pasiūlyti savo žinias, ilgametę patirtį ir realias konsultacijas su aiškiomis gairėmis, kaip judėti į priekį. Ilgalaikio projekto metu bus perduota geriausia mūsų šalies patirtis, kurią esame sukaupę“, – teigia LR finansų viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Projektą įgyvendins Lietuvos Respublikos finansų ministerija, VMI, Muitinės departamentas bei CPVA. Šalies institucijos deleguoja mokesčių ir muitų srities profesionalus, o CPVA atsakomybė – užtikrinti administracinį ir finansinį Lietuvos projekto dalies valdymą.
Lietuvos ekspertų laukia 3 metų darbas: išanalizuoti esamą mokesčių ir muitų situaciją, automatizuoti procesus, modernizuoti paslaugas, įvertinti pagrindinius efektyvaus valdymo trukdžius ir kartu su Ukrainos finansinių institucijų atstovais ieškoti geriausių šiai šaliai mokesčių sistemos gerinimo būdų. Bus parengtos metodinės rekomendacijos, nuolatinės ekspertų konsultacijos, organizuojami mokymai ir patirties mainai Ukrainos institucijų atstovams.
2017 m. pabaigoje Europos Komisija priėmė sprendimą įgyvendinti 50 mln. EUR finansinę programą, skirtą efektyvinti viešųjų finansų valdymą Ukrainoje. Šiuo metu derinamas finansinio susitarimo pasirašymas tarp EK ir Ukrainos Vyriausybės.
Finansų ministerijos informacija ir nuotrauka